Kenapa Sirap Merah Bernama Vivix Menjadi Kegilaan Ramai??

As salamualaikum dan salam sejahtera!

Hari ini Nur nak bercerita tentang kehebatan dan keistimewaan kandungan dalam vivix Shaklee yang menjadi produk terlajak laris sekarang ini!! Vivix??

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Jom kita tengok apa keunikan bahan yang digunakan dalam Vivix Shaklee sehingga ia berbeza denga produk lain.

1. ANGGUR MUSCADINE 

KENAPA ANGGUR MUSKAT?? 

  • Anggur muskat merupakan anggur liar yang bersaiz sekitar lima sentimeter (5cm) dan ia seakan-akan sama dengan sebiji buah plum. 
  • Anggur muskat adalah anggur super di mana mempunyai lebih banyak khasiat.
  • Berbeza dengan buah anggur lain anggur muskat mempunyai satu kromosom tambahan. Iaitu 20 kromosom berbanding  hanya19 kromosom bagi anggur-anggur lain. 
  • Dipercayai kromosom tambahan ini dapat membekalkan sejenis nutrien anti-penuaan khas. 
  • Anngur muskat juga mengandungi kompaun polifenol 40 kali ganda lebih tinggi daripada polifenol yang terdapat dalam wain merah. 
  • Kaya dengan antioksidan di mana boleh melawan radikal-radikal bebas di sekeliling kita. Antioksidan ini juga membantu mencegah pembentukan plug pada saraf yang boleh menyebabkan penyakit Alzheimer (penyakit nyanyuk). 
  • Kandungan antioksidan dalam buah anggur muskat turut membantu mencegah pertumbuhan sel seterusnya memberi signal pada sel kanser supaya terus mati.
  • Antioksidan yang terdapat pada buah anggur dapat menyekat sel-sel kanser diperingkat selullar (kajian yang dijalankan oleh Jabatan Sains dan Teknologi, Universiti Ohio, AS)
  • Anggur muskat adalah satu-satunya anggur yang mengandungi ellagic acid.  ellagic acid berfungsi dalam menghalang pembentukan protein age (Advanced Glycation Endproducts)

Dalam Al-quran juga Allah telah menyebut mengenai buah Anggur sebanyak 6 kali. Antara surah yang menceritakan tentang buah anggur adalah  Surah Al-Mu’minuun [23] : 19 yang bermaksud : 

“Lalu dengan air itu, kami tumbuhkan untuk kamu kebun-kebun kurma dan anggur : di dalam kebun-kebun itu kamu peroleh buah-buahan yang banyak dan sebaagian daripada buah-buahan  yang banyak dan sebahagian daripada buah-buahan itu kamu makan”. 

Hebatkan ciptaan Allah ni, dengan pengambilan anggur muskat anda mampu mengelakkan pelbagai penyakit yang dihadapi anda mahu pun orang tersayang!

2. European Elderberry 

Haaa inilah rupa buah elderberry Eropah ni.. Mesti ramai yang tak pernah nampak kan?? Elderberry adalah tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di Eropah dan Amerika Utara.

Buah ini mengandungi sumber anthocyanins 3x lebih hebat dan baik berbanding dengan karotenoid. Anthocyanins merupakan polyphenol jenis flavonoid. 


APA KELEBIHAN ELDERBERRY??  

  • Elderberry memiliki kandungan flavanoids yang mempunyai ciri-ciri antioksidan yang tinggi dan berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria
  • Juga bertindak anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti seperti sakit otot, demam, selesema, influenza dan tonsilitis.
  • Menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan asma, batuk, sesak nafas dan penyakit diabetes. 
  • Buah ini turut berfungsi sebagai antibiotik secara semulajadi dan memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular @ jantung. 
  • selain itu elderberry memberi perlindungan kepada penyakit strok, mengurangkan tekanan, memperbaiki penghadaman dan penglihatan

3. POLYGONUM CUSPIDATUM


Polygonum Cuspidatum adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan terdapat juga di Amerika Utara dan Eropah. Polygonum Cuspidatum merupakan sejenis tumbuhan herba yang tinggi dan lebat yang dikenali sebagai Knotweed Jepun. 


APA KEHEBATAN POLYGONUM CUSPIDATUM??? 

  • Tumbuhan ini sudah lama digunakan oleh kaum berbangsa cina bagi melawat tumor.
  • Polygonum merupakan sumber Resveratrol yang melambatkan penuaan dan dapat melawan penyakit. 
  • Resveratrol turut menghalang pengoksidaan kolestrol yang tidak baik dalam badan dan mencegah platelet bergumpal yang disebabkan salur darah tersumbat sehingga menyebabkan serangan jantung. 
  • Terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan terhadap tumbuhan ini yang menunjukkan Resveratrol membantu merendahkan tekanan darah dan mengurangkan berat badan. 

4. PURPLE CARROT


KEISTIMEWAAN PURPLE CARROT??? 

Kalau tanya Nur pernah jumpa tak purple carrot ni mestilah jawapannya TIDAK!! Anda bagaimana?? Dalam sebiji purple carrot  banyak khasiatnya berbanding dengan orange carrot yang biasa kita makan tu.. Jom tengok keistimewaannya ; 

  • Mengandungi sumber Beta-Karotena 2x ganda berbanding dengan apa yang terdapat pada carrot jenis lain.  
  • purple carrot  mengandungi anthocyanins iaitu sejenis antioksidan. Antioksidan dalam purple carrot ini membantu kesihatan mata. Haa apa lagi yang ada masalah mata mai cuba.. 
  • Kandungan yang ada dalam tumbuhan ini juga dapat membaiki memori dan agen anti-radang. 
  • Selain itu ia juga mengelakkan serangan jantung dan mengawal berat badan seseorang. (bagi yang nak kurus tu memang vivix adalah minuman terbaik untuk anda)

Memandangkan kandungan Vivix Shaklee ini daripada tumbuhan yang terbaik dan hebat ciptaan Allah makanya pelbagai penyakit boleh diatasi. 

SIAPA PERLU AMBIL VIVIX SHAKLEE ???

  • Pesakit Systemic Lupus Erythematosus (SLE). SLE adalah penyakit kronik auto-imun di mana badan menghasilkan protein darah yang banyak.
  • Mereka yang berisiko menghadapi kanser melalui keturunan ataupun yang telah menghidap kanser.
  • Diabetes
  • Strok
  • Darah Tinggi
  • Cyst
  • Membantu perokok daripada ketagihan rokok
  • Mempunyai masalah mata
  • Pesakit Jantung
  • Anti Penuaan 
  • Selesema/Batuk/Flu 
  • DAN PELBAGAI PENYAKIT YANG INGIN DIATASI  
Advertisements

Vivix Membantu Perokok Tegar Lupakan Rokok

As salamualaikum

Rokok?? ohh tidak saya anti kepada asap-asap rokok bila hidu je walaupun jauh daripada Nur sesak nafas jangan cakaplah, pening kepala dan tekak mula gatal untuk batuk muncul.. Nur bersyukur pada Allah dikurniakan suami tidak merokok tetapi bila balik kg. bila ayah hisap rokok selalu minta ayah keluar bila hisap rokok.. Di luar sana mesti ramai wanita pening dan buntu memikirkan cara untuk suami berhenti merokok kan??

cara berhenti merokok dengan vivix


Pastinya ramai wanita di luar sana masih menjadi penghidu rokok dan puas memujuk suami untuk merokok kan?? tidak kurangnya ada wanita yang dijanjikan oleh bakal suami berhenti merokok selepas kahwin.. Tetapi janji tinggal janji.. Antara perbualan yang pernah Nur dengar daripada kawan yang bersuami perokok : 

“Sebelum kahwin husband janji nak berhenti merokok, sampai la ni kurang pun belum apatah lagi nak berhenti” 

“bila disuruh berhenti kita pulak yang kena marah”

Hari ni Nur nak berkongsi dengan anda wanita di luar sana salah satu cara untuk anda membantu suami anda daripada cengkaman rokok.. Sayang suami kan? jadi apa kata anda hadiahkan vivix shaklee salah satu cara berhenti merokok. 

“My husband sendiri.. sebelum ni smoking kuat..alhamdulillah lepas amalkan vit c dah kurang hisap rokok. sehari ambil 1-2 batang.. n now on vivix. 2 3 hari sekali je hisap rokok. tu pun dia kata tak habis”. (Pn. Siti Aisyah Iliyas)

Alhamdulillah dengan izin Allah ramai yang mencuba vivix untuk membantu masalah ketagih rokok kepada orang tersayang berjaya.. Kalau tidak berjaya terus berhenti kurang hisap rokok pun memadai. Ye lah bukan mudah untuk mereka yang sudah biasa menghisap rokok untuk berhenti kan.. 

cara berhenti merokok

“Suami saya da berhenti merokok. Ambil vivix tak sampai sebulan. Adik ipar pulak dah reduce smoke selepas ambil vivix” (Pn. Rehana Nurul Amin )

Hati mana yang tidak gembira bila orang tersayang tidak merosakkan kesihatan sendiri dengan mengambil rokok.. Bahayanya merokok pun tahu tapi tetap nak merokok.. Bagi anda yang ingin melihat suami anda atau ayah anda berhenti merokok hadiahkan mereka dengan sebotol vivix. Duit tidak bermakna lagi bila kesihatan sudah hilang. 


Saya juga memang suka dengan vivix ni sudahlah bertenaga, kulit gebus gebas, membuang senang dan bertenaga serta rasa jangan cakaplah kesedapannya.. nak cuba vivix sendiri jangan lupa hubungi Nur seperti maklumat di bawah.

sms I whatsapp I Telegram : 014-2639901